Banner-wiki.png

Meditatie Veldhoven

Uit Dharma-Lotus
Ga naar: navigatie, zoeken

Baukje.jpeg

Baukje; Veldhoven

Massage/sessie aanbod
Mijn massage aanbod
* Ontspanningsmassage
* Dieptemassage
* Yoga massage
Yoga aanbod
Kum-nye yoga
Coaching aanbod
Voedingscoach
Meditatie aanbod
Mijn meditatie aanbod
* Meditatie avond
* Hart Chakra Meditatie
* Meditatie training
* Metta Meditatie
Workshops/retraites Ekãyano
Massage Workshop
Yoga-meditatie retraite
Meditatie Proeverij
Workshop Gezonde Voeding
Algemene informatie
Dharma-Lotus Veldhoven
Prijzen
Contact
inschrijfformulier
contact
Boeken.png
Tekening1.jpg
Tekening1.jpg

Overige vestigingen Dharma-Lotus

Breda
Oosterhout
Arnhem en Wolfheze
Veldhoven
Loon op Zand
ons retraitecentrum in Frankrijk

Meditatieavond

Mensen die bij mij in de praktijk komen weten inmiddels dat meditatie een belangrijk onderdeel is van het traject. Misschien wel het belangrijkste!

Mediteren is het neutraal observeren van dat wat er is. Zonder voorkeur of afkeer, zonder begeerte of aversie, zonder oordeel. Door je gedachten, reacties en lichamelijke sensaties neutraal te observeren, scherp je je zintuigen en je mind. Hierdoor word je meer en meer bewust van wie je werkelijk bent en waarom je doet wat je doet.

Twee keer per maand organiseer ik een meditatieavond. Na een korte introductie starten we met Anãpãnasati meditatie. De mindfulness van de ademhaling. Deze meditatie is zeer geschikt voor beginners, dus aarzel niet om te komen als je nog nooit gemediteerd hebt.

De avond is op basis van vrijwillige donatie. De deur is open vanaf 19.15 uur en de meditatie start om 19.30 uur. Na afloop is er tijd voor thee en een gesprek.

Opties

Meditatietraining

Altijd een druk hoofd? Ervaar je verdriet, boosheid en/of angst? Ben je de balans kwijt?

Tijdens deze meditatietraining leer je wat meditatie is en hoe je kunt mediteren. Je leert oude patronen doorzien en omgaan met je emoties.

Dit doen we door middel van concentratiemeditatie oftewel Anãpãnasati; één van India’s oudste meditatietechnieken. De mindfulness van de ademhaling.

Het geleerde kun je direct in de praktijk brengen en geeft je handvatten om je dagelijkse problemen beter te kunnen handelen.

We starten met een lezing waarna we 45 minuten mediteren. Daarna volgt een tweede lezing en is er ruimte voor vragen en antwoorden. Dan volgt een tweede meditatieblok van 45 minuten en we sluiten de training af met een laatste vragenronde.

Opties

Hart Chakra Meditatie

Het hart chakra wordt gezien als centrum en middelpunt van ons chakrastelsel en staat voor liefde en mededogen.

De liefde van het hart chakra is van een heel ander soort als die van het tweede chakra die meer met seksualiteit en passie te maken heeft. Deze liefde is universeel, ongebonden en vrij.

Het openen van het hart chakra betekent dat je je-zelf opent voor het geluk van alles en iedereen. Je voelt je verbonden met het universum. Een eenheid in plaats van een individu.

De Hart Chakra Meditatie heeft 6 fases waarvan de eerste 4 uit eenvoudige bewegingen bestaat. Je wordt door mij en de muziek begeleid en we sluiten af met een zittende meditatie en een diepe ontspanning.

Opties

Metta Meditatie

Metta meditatie is een boeddhistische meditatie op compassie, mededogen en onvoorwaardelijke liefde.

We denken vaak onvoorwaardelijk van iemand te houden, maar veel vaker is liefde voorwaardelijk. Ik hou van jou omdat jij mij dit en dat geeft. Metta is onvoorwaardelijke liefde voor jezelf, voor de ander, voor ieder levend wezen en alles. Ook voor iemand die je niet mag, die je niet kent of zelfs iemand die je haat.

Metta meditatie is een vorm van concentratiemeditatie waarbij je liefde geeft aan alle levende wezens en het universum. Hierbij ga je het verschil tussen voorwaardelijke en onvoorwaardelijke liefde in jezelf herkennen.

Dit is een geleide meditatie van 45 minuten waarbij ik je door de verschillende stadia begeleidt.

In eerste instantie gaan we contact maken met onszelf. Met de ademhaling en ons lichaam. Daarna richt je Metta op jezelf. Na een minuut of 10 geef je onvoorwaardelijke liefde aan iemand waarvan je veel houdt of die je nabij is. Na nog eens 10 minuten richt je Metta op kennissen, mensen die je niet zo goed kent. Hierna richt je je liefdevolle aandacht op mensen die je helemaal niet kent, mensen van over de hele wereld en daarna geef je Metta aan mensen die je niet mag, vervelend vindt. Als laatste richt je Metta op iemand waar je een hekel aan hebt, misschien wel haat voor voelt. We sluiten af door ons weer te concentreren op de ademhaling en ons lichaam en voelen na wat deze meditatie ons heeft gebracht.

Opties