Banner-wiki.png

Slowjogging

Uit Dharma-Lotus
Ga naar: navigatie, zoeken
Slowjoggen-Nieky.png

Nieky.jpg

Nieky, Arnhem en Wolfheze

Massage/sessie aanbod
Overzicht
Tantra sessie
Tantra massage
Duo yoga
Duo meditatie
Massage-de-luxe
4 handen en duo massage
Tantra dag
Sweda massage
Coaching aanbod
persoonlijke loopsessies
Slowjogging
Swedana
Mijn Tips voor de Dag
Tip van de dag
Algemene informatie
Dharma-Lotus Arnhem en Wolfheze
boek je massage
Prijzen
Contact
inschrijfformulier
contact
Boeken.png
Tekening1.jpg
Tekening1.jpg

Overige vestigingen Dharma-Lotus

Breda
Oosterhout
Arnhem en Wolfheze
Veldhoven
Loon op Zand
ons retraitecentrum in Frankrijk
No-sex.JPG

Binnen het team van Dharma-Lotus werken we allemaal aan balans en bewustwording. Dit bieden wij op verschillende manieren aan zoals massage, meditatie, yoga, voeding en mindfulness en als fervent loper voeg ik daar ook Slowjogging aan toe.

Ik loop

In 1997 begon ik met hardlopen. Eerst zoals bijna iedereen op conventionele hardloopschoenen en in 2014 liep ik mijn eerste marathon. Vervolgens ben ik trails gaan lopen; door bossen, de modder, de heuvels rondom Arnhem op en af, de heide door en lekker klauteren.

De conventionele schoenen gingen uit en ik ging op blote voeten lopen. Het voelen van de aarde tijdens het lopen is geweldig. Mijn looptechniek veranderde hierdoor en ik kreeg veel minder blessures. Toegegeven; blootsvoets is soms ook pijnlijk en daarom ben ik minimalistisch gaan lopen, met een zo dun mogelijk zooltje onder de voeten en gaan. Zo liep ik ook mijn 3e marathon maar met veel meer plezier en veel minder pijn.

Dit zette mij aan het denken; is er niet een loopmethode die nog veel meer voordelen biedt, veel meer dan het conventionele lopen? Het antwoord vond ik bij professor Hiroaki Tanaka die Slowjogging heeft ontwikkeld en al tientallen jaren hiernaar onderzoek heeft gedaan aan de universiteit van Fukuoka in Japan. Bij hem ben ik in de leer gegaan en mag mij nu officieel het Slowjogging in Nederland vertegenwoordigen.

Slowjogging

Slowjogging is een minder belastende manier van lopen; Kleine stapjes, zo langzaam dat je gemakkelijk kunt praten. Het is een looptechniek die spieren en pezen traint en gewrichten spaart. Niet om snelheidsrecords te breken maar voor je conditie en gezondheid op de lange termijn.

Bewegen en sporten is goed voor je gezondheid, maar het kan ook op termijn meer kwaad doen dan goed. Het is daarom zinvol om wat beter te kijken naar hoe je beweegt.

Voordelen Slowjogging

  • je traint spieren en pezen op een niet intensieve manier
  • het is veel minder blesure gevoelig
  • je traint je aerobe basis, die heel belangrijk is voor herstel en regeneratie
  • je loopt met plezier

Wil je meer weten over het hoe en waarom van bewust bewegen en slowjoggen? Je kunt bij mij in Wolfheze terecht voor 1op1 advies, training en massage

Wat bied ik aan

Naast Slowjogger ben ik ook gecertificeerd sportmasseur en wandelcoach volgens de Mindful Run methode en heb veel ervaring met boeddhistische mindfulness en meditatie. Dit geheel vormt een pakket waarmee ik je graag ondersteun en op weg help met Slowjogging. Daarom zijn ook sportmassage, ademhalingsoefeningen en meditatieoefeningen en gesprekken onderdeel van de persoonlijke begeleiding.

Dit doe in Arnhem en Wolfheze. Heb je vragen, neem dan gerust contact met mij op

Gezond bewegen met een glimlach