Banner-wiki.png

Slowjogging weekend

Uit Dharma-Lotus
Ga naar: navigatie, zoeken

Datum eerstvolgende Slowjogging weekend
Poster.JPG
Informatie
Ekãyano
Over ons
Boeken adoptie programma
Programma
Programma overzicht
* Tantra cursus
* Tantra-kring XXL
* Open Tantra mini-retraite
* ABC van Lichaamsbewustzijn
* Energetische Massage workshop
* Reiki I of II cursus weekend
* Vipassana retraite
* Open meditatie mini-retraite
* Meditatie proeverij
* Meditatie-yoga retraite
* Dharma dagen
* Karakterstructuren, inzicht-weekend
* Bewust bewegen
* Gezonde voeding
* Slowjogging weekend
En verder...
* Individuele retraite
* Ekãyano huren
Aanmelden.png

Slow Jogging is een hardloopmethode die uitgewerkt is door wijlen Hiroaki Tanaka, professor aan de Fukuoka Universiteit. Hij koos de term “slow jogging” om te benadrukken dat ook een sport als hardlopen prima langzaam gedaan kan worden. Het is joggen op “niko niko” tempo, “niko niko” is Japans voor “glimlach”. Lopen met een glimlach dus.

Slowjoggen

Slowjoggen is een gezonde lichte loopstijl die je gewrichten spaart en een ideale manier om moeiteloos calorieën te verbranden, overgewicht te verliezen en ook geestelijk fitter te worden. Slow Joggen is dan wel bewust rustig hardlopen, het is zeker geen sjokken, de looptechniek zorgt ervoor dat het wel een dynamische manier van lopen is.

de belangrijkste kenmerken van Slowjoggen zijn

  • landen op de middenvoet
  • kleine passen met een cadans van circa 180 stappen per minuut
  • een natuurlijke (buik)ademhaling, je kunt blijven praten tijdens het lopen
  • en natuurlijk een glimlach op je gezicht (niko niko)
  • en dit alles kun je allemaal prima leren tijdens deze Slow Jogging 3-daagse.

Het Slowjogging weekend

De cursus wordt gegeven in een kleine groep van maximaal 8 personen. Ik kan dan iedereen goed observeren en begeleiden tijdens het lopen, zodat je de techniek al doende goed onder de knie kan krijgen. De kleine rustige Franse plattelandsweggetjes lenen zich hier uitstekend voor.

Verder doen we houdings- en ademhalingsoefeningen. Je krijgt uitleg over wat Slow Joggen fysiologisch betekent voor je lichaam. En last but not least: we genieten van het Franse platteland, de rust, en het heerlijke (vegetarisch) eten!

Na de cursus heb je een Slow Jogging rugzakje waarmee je zelf aan de slag kunt en op een goede manier verder kunt bouwen aan een gedegen basis voor een gezond bewegend leven.

overzicht activiteiten

  • Slowjogging techniek leren: hoe loop je nu precies
  • uitleg over het effect van Slowjogging op je lichaam
  • houdings- ademhalings- en bewegingsoefeningen
  • wandelen
  • rust (hangmat, lekker lezen en er is een sauna)
  • en dit alles Niko Niko, met een glimlach.

Verdere gegevens

  • de cursus is van donderdag 9 mei (20:00 uur) t/m zondag 12 mei (15:00 uur)
  • voor 30 maart geboekt: 350,= p/p | na 30 maart geboekt 385,= all-in
  • het is mogelijk om te kamperen (vraag naar de voorwaarden)
  • schrijf je hier in
  • het is mogelijk om te kamperen (vraag naar de voorwaarden)

En nu uitgelegd door Baukje en Nieky