Banner-wiki.png
Banner-wiki-2.png

Thaise vrouwen zit

Uit Dharma-Lotus
Ga naar: navigatie, zoeken

Categorie indeling
Home
Massage
Massagetechnieken
Theosophia Practica - Gichtel.jpg

Massagetechnieken

21 Han posities
Bo technieken
Thaise vrouwen zit
Trillen, pulseren en wiegen
Tsji'n
Tsjie
Vedische massage
Volle blaas massage
XYTI
Zetten
Oil drop.svg

In deze massagetechniek ligt de tantrik op de buik. Je moet er zeker van zijn dat deze persoon redelijk soepel in de benen is, is diegene dat niet (of twijfel je) doe deze oefening later in je sessie en doe eerst oefeningen om de benen soepel te maken. Deze technieken zijn een overgang van massage naar de yoga. Nu volgend een aantal technieken die je in elke wensbare volgorde kunt doen. Hoewel het fijn is voor de ontvanger is het niet een noodzaak elke techniek links en rechts uit te voeren.

De opbouw

  • De beginhouding; Zit eerst over de benen heen met je knieën buiten diens bovenbenen en jij zittend op je hakken ertussen (over de benen zitten ter hoogte van de knieën is en alternatief). Vanaf hier kan je heel goed Parvati vrij maken en naar boven masseren, je kunt Shiva en Parvati bijeen brengen, Prana doen opwekken en verdelen. Als je voorover buigt kan je alle prasritaka technieken doen en vanaf hier kan je ook meerdere yoga oefeningen uitvoeren.
  • Ga nu op je hurken zitten en sla diens onderbenen omhoog en leun nu met je buik of borst tegen diens bovenbenen aan, je kunt hier druk uitoefenen op de onderrug. Masseer nu tegelijk deze onderrug.
  • Deze oefening kun je doen door diens knieën/onderbenen bijeen te houden (jouw armen zijn dan om de onderbenen heen geslagen en masseren de onderrug) of door de knieën uiteen te trekken en de voeten bijeen te houden (jouw armen zijn dan over de onderbenen geslagen en masseren de onderrug).
  • Plaats de knieën uit elkaar en ga er zelf tussen zitten. Til vanuit de enkels diens benen omhoog, ga zelf breed zitten en plaats diens bovenbenen op jouw bovenbenen, zorg dat diens knieën vrij liggen. De persoon ligt nu met het bekken en de benen vrij.
  • Door nu je handen op diens enkels te plaatsen en deze op en neer te bewegen gaat het gehele lichaam op en neer schommelen. Zoek een ritme welk logisch is en waarmee het lichaam het meest meebeweegt.
  • Vanuit deze positie kun je heel goed de bovenbenen en bekken masseren.
  • Masseer de buik, doordat degene zo ligt ‘hangen’ de organen en darmen in de buikholte naar beneden en kan de deze goed masseren.
  • Ga aan de rechterzijde van de persoon hurken in open lotus (rechtervoet en linkerknie op de grond). Pak diens rechtervoet en steek deze vertikaal omhoog en til dit rechterbeen verder omhoog zodat je onder dit been kunt gaan zitten. Je zit nu in de Thaise-vrouwen-zit , doe dit in een vloeiende beweging. Zorg dat je met je linkerheup zo dicht mogelijk tegen diens perineum rust. Zorg ervoor dat de rechterknie boven jouw perineum rust en dus niet ondersteunt wordt.
  • Maak van je linkerhand een vuist en plaats je linkeronderarm overdwars op de onderrug van de tantrik. Rol nu met je onderarm over de rug (niet over de wervelkolom), overlap dit. Rol van de onderrug naar de bovenrug en van de bovenrug naar de onderrug.
  • Plaats je onderarm tussen de wervelkolom en de schouderbladen en maak ook hier een rollende beweging.
  • Plaats je onderarm op de schouderspieren en de nekspieren en maak ook hier rollende bewegingen.
  • Plaats je onderarm op de bilpartij en vandaar uit rol je naar het bovenbeen tot aan de knie.
  • Plaats nu je linkeronderarm ter linkerzijde van diens knie en je rechterbovenarm ter rechterzijde van diens knie en rol met beide armen van de knie weg, rol weer terug en herhaal dit enkele keren.
  • Het is fijn als je deze oefening ook vanaf de andere zijde doet, dit kan ook veel later in de sessie gedaan worden.
  • Ga weer in de begin houding zitten.
  • Zorg ervoor dat diens armen naar beneden gericht zijn. Pak deze nu zo dat je de armen beetneemt ter hoogte van de onderarmen net boven de polsen. Jouw handen omgrijpen de onderarmen met de handpalmen naar boven gericht en diens handpalmen zijn naar beneden gericht.
  • Leun nu zelf met een rechte rug naar achteren zodat de persoon met het bovenlichaam los van de mat omhoog komt. Doe dit voor ongeveer 10 seconden, ontspan door weer recht te zitten en herhaal dit nog 1 á 2 maal.
  • Laat degene weer rustig liggen, kruis diens armen en pak met je linkerhand de rechteronderarm en met je rechterhand de linkeronderarm. Ga weer met en rechte rug naar achteren en herhaal de oefening.
  • Ga weer in de beginhouding zitten. Plaats nu één been (jouw been) naast diens lichaam ter hoogte van de elleboog.
  • Plaats een hand om diens nekspier en trek deze schouder naar je toe. Pulseer een beetje.
  • Ga weer in de beginhouding zitten en plaats je arm onder de oksel door en plaats je onderarm over de nekspier op de bovenrug. Je kunt nu naar beneden trekken, omhoog en de draaiing in richting de andere schouder.
  • Een gemakkelijker variant is door alleen je onderarm onder de oksel te schuiven en vanaf hier ligt te roteren en te pulseren. Je kan met je andere arm een lichte massage tegelijk aanbieden.