Banner-wiki.png

Yoga - de wassende beer

Uit Dharma-Lotus
Ga naar: navigatie, zoeken

Categorie indeling
Home
Yoga
Individuele yoga
yoga oefeningen op film
Yoga opleiding
ChakraLayers.jpg

Individuele yoga

achterover liften
de beer geniet van de zon
de beer schuift over het ijs
de beer speelt
het stokstaartje kijkt
de benen van de reiger II
de dans van de ooievaar
de egel op zijn rug
het liften van het been
de flirt van de tortelduif
de jonge beer speelt
de kaars
de loop van de panter
de panter nadert zijn prooi
de papagaai speelt
de sprong van de panter
de vissende lepelaar
de wassende beer
de zit van de cobra
de zit van de kikker
de zit van de volgel
fietsen
het draaien van de tortelduif
het gakken van de tortelduif
het klappen van de vleugels
het schudden van de wolf
het uitrekken van de wolf
horizontaal liften
liften vanuit het bekken
slangendans
zijwaarts liften
Yoga PLank.jpg

de wassende beer (Bhalu vaiksinga)

  • neem de beginhouding‎‎ aan. Trek de voeten zo strak mogelijk tegen het perineum aan
  • ga staan op een stevige ondergrond. Voeten recht naar voren, benen tegen elkaar, rechte rug.
  • omarm jezelf nu door je linkerhand over je rechterschouder te plaatsen en je rechterhand onderdoor de linkeroksel over de linkerschouder. Zorg voor een stevige grip aan beide kanten.
  • in de komende bewegingen mogen bovenrug en schouderpartij meebewegen maar de onderrug, bekken en benen blijven in houding.
  • trek nu met je linkerhand vanaf de rechterschouder het bovenlichaam naar links. Vibreer.
  • trek nu met je linkerhand vanaf de rechterschouder het bovenlichaam linksom zijn as. Vibreer. Wissel deze beide technieken af, doe eerst de ene meerdere malen en dan de andere meerdere malen.
  • trek nu met je rechterhand vanaf de linkerschouder het bovenlichaam naar rechts. Vibreer.
  • trek nu met je rechterhand vanaf de linkerschouder het bovenlichaam rechtsom zijn as. Vibreer. Wissel deze beide technieken af, doe eerst de ene meerdere malen en dan de andere meerdere malen.
  • trek nu met je linkerhand vanaf de rechterschouder het bovenlichaam naar links. Vibreer.
  • trek nu met je rechterhand vanaf de linkerschouder het bovenlichaam naar rechts. Vibreer.
  • wissel deze beide technieken af, doe eerst de ene meerdere malen en dan de andere meerdere malen.
  • trek nu met je linkerhand vanaf de rechterschouder het bovenlichaam linksom zijn as. Vibreer.
  • trek nu met je rechterhand vanaf de linkerschouder het bovenlichaam rechtsom zijn as. Vibreer.
  • wissel deze beide technieken af, doe eerst de ene meerdere malen en dan de andere meerdere malen.
  • ga weer rechtop staan.